Tips

Har du tekniska problem med din Telia utrustning?
Ring Telia kundtjänst, 020-202070 eller 90200, dom kan mäta signalen fram till router och kontrollera att den fungerar.

Här får du lära dig allt om din router och alla inställningar man kan göra
om du har en router från Telia.
http://www.supportsidan.org/wifi-router-technicolor-tg799vac-xtream/

Så här gör du vid överlåtelse av abonnemang. Guide

Behöver du en reset på din box? Gör så här

Kontakta oss innan du böjar gräva, vi gör utsättning. Föreningens fibernät finns på Ledningskollen!

Föreningen har framfört klagomål till SVT Play och Telia gällande att SVT Play ”fryser bilden”, bilden stannar ibland. Vi har fått följande svar från SVT Play:

Jag beklagar att problemen med boxen är långfristiga och att vi i nuläget inte har mer information i ärendet. Felet du beskriver är känt och SVT har varit i kontakt med både Telia och Arris, och samarbetar med båda parterna för att försöka lösa det. Förhoppningsvis finns det snart en lösning tillgänglig. Tack för visat tålamod.