Kollektiva tjänster

Du som fastighetsägare kan erbjuda dina hyresgäster kollektiva tjänster såsom tv och streaming, bredband eller telefoni.

I det kollektiva avtalet, som tecknats mellan dig som fastighetsägare och Telia, framgår om dina boende själva hanterar inloggningsuppgifter, tv-box och wifi-router.

Oavsett typ av kollektivt avtal sköter boende själva sina tjänster i samråd med tjänsteleverantören. Här finns även möjlighet att utöka med individuella tjänster.

Boende når Telia som kollektiv tjänsteleverantör på kundtjänst, telefon 020-20 20 70. Mer information finns också på sidan Information om kollektiva tjänster – Telia.se

För att aktivera kollektiva tjänster använder boende Kollektiva tjänster – Aktivera här – Telia.se.

Om boende saknar svenskt personnummer och önskar beställa tjänster av Telia kan formuläret Aktivera tjänster användas. I formuläret fyller kunden i sina uppgifter och önskat leveransdatum. De kollektiva tjänsterna aktiveras på ett fiktivt personnummer och en personlig kod skickas till kundens fakturaadress för kommande ärenden med kundservice.