Vi kan erbjuda fastighetsägare kollektiva tjänster såsom tv och streaming, bredband eller telefoni via ett flerårigt kollektivt avtal. Ej att jämföra med ett abonnemang.
I det kollektiva avtalet, som tecknats mellan dig som fastighetsägare och Älekulla Fiber, kan du själva hanterar inloggningsuppgifter, tv-box och wifi-router.
Oavsett typ av kollektivt avtal sköter du själv tjänster i samråd med tjänsteleverantören Telia. Här finns även möjlighet att utöka med individuella tjänster.
Boende når Telia som kollektiv tjänsteleverantör på kundtjänst, telefon 020-20 20 70. Mer information finns också på sidan Information om kollektiva tjänster – Telia.se
För att aktivera kollektiva tjänster använder du Kollektiva tjänster – Aktivera här – Telia.se.
Om boende saknar svenskt personnummer och önskar beställa tjänster av Telia kan formuläret Aktivera tjänster användas. I formuläret fyller kunden i sina uppgifter och önskat leveransdatum. De kollektiva tjänsterna aktiveras på ett fiktivt personnummer och en personlig kod skickas till kundens fakturaadress för kommande ärenden med kundservice.